ΔΕΣΚΑΤΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΟΠΙΚΑ

ΥΓΙΕΙΝΟ ΚΟΛΑΤΣΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τσιμέλα Μαρία

Γράφτηκε από deskatinews

Τα σχολεία άνοιξαν και ένας λόγος ανησυχίας για πολλούς γονείς είναι τί κολατσιό να τρώνε τα παιδιά τους στο σχολείο.

Τι είναι όμως το κολατσιό?  Το κολατσιό δεν είναι πρωινό. Το πρωινό γεύμα πρέπει να καταναλώνεται στο σπίτι, πριν φύγουν τα παιδιά για το σχολείο. Το  κολατσιό πρέπει να καταναλώνεται μετά από 2 ώρες από το πρωινό, είναι μικρότερο σε ποσότητα από αυτό και  δεν πρέπει να το αντικαθιστά.

Δυστυχώς όμως τα περισσότερα παιδιά δεν καταναλώνουν πρωινό. Αυτό έχει  ως αποτέλεσμα τα παιδιά  να πεινάνε πολύ την ώρα του κολατσιού, άρα τρώνε περισσότερο εκείνη την ώρα απ ότι θα έπρεπε και αυτό μακροπρόθεσμα οδηγεί σε παχυσαρκία.

Το κολατσιό καλό είναι να είναι σπιτικό. Αν όχι πρέπει να είναι μία υγιεινή επιλογή. Και στις δύο περιπτώσεις καλό είναι να περιέχει υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, καλά λιπαρά, πρωτεΐνη, βιταμίνες, ασβέστιο και σίδηρο, τα οποία θα του δώσουν ενέργεια και καλή διάθεση.

Αποφεύγουμε σοκολάτες και γλυκά, κρουασάν, ντόνατς, πίτες με σφολιάτα, πίτσα, πατατάκια, γαριδάκια, έτοιμους χυμούς και αναψυκτικά.

Αυτό που χρειάζεται να κάνουν οι γονείς στο σπίτι είναι να οργανώνουν από πριν την διαδικασία επιλογής ή/και παραγωγής κολατσιού και (καλό εάν γίνεται να συμμετέχουν και τα παιδιά σ’ αυτή τη διαδικασία. Έτσι  τα παιδιά δεν θα  βαριούνται, έχοντας αρκετές επιλογές κολατσιού μέσα στην εβδομάδα.

 

 

Βάλτε ποικιλία σε γεύση και χρώμα! –Δοκιμάστε τις παρακάτω προτάσεις:

  • Στο τοστ βάλτε ψωμί ολικής άλεσης ή πολύσπορο, εμπλουτίστε το με λαχανικά εποχής (π.χ. ντομάτα/μαρούλι/πιπεριά), προτιμήστε τυριά όπως φέτα/μανούρι/κατίκι, κασέρι ή γραβιέρα, αφαιρέστε τα αλλαντικά.
  • 2-3 κριτσίνια πολύσπορα με 1 φέτα κίτρινο τυρί ελληνικό+1 φρούτο
  • τοστ με ταχίνι και φέτες μπανάνα ή τοστ με φιστικοβούτυρο και φέτες μπανάνα (ή με όποιο άλλο φρούτο σάς αρέσει).
  • 1 μικρό κομμάτι σπιτική πίτα με φύλλο και ελαιόλαδο (τυρόπιτα/σπανακόπιτα/κολοκυθόπιτα/γαλατόπιτα/μηλόπιτα).
  • 1 χούφτα ξηροί καρποί ανάλατοι + 1 φρούτο ή 20 σταφίδες ή κράνμπερι.
  • Σπιτική μπάρα με δημητριακά και ξηρούς καρπούς ή 1 μικρό παστέλι

με σουσάμι.

  • 1 κομμάτι σπιτικό κέικ με φρούτα ή σταφιδόψωμο.
  • 2 κουλουράκια βρώμης ή λαδιού.
  • 1 μπολάκι Φρουτοσαλάτα
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης προτιμότερα πολύσπορο ή ολικής.
  • 1 φέτα ψωμί και 1 αυγό βραστό
  • Τοστ με φέτες ώριμο αβοκάντο, λεμόνι-αλάτι και λίγο ελαιόλαδο.
  • Τοστ χωριάτικο με φέτα ή κατίκι, ελιά και ντομάτα.
  • Γιαούρτι πλήρες σε λιπαρά.
  • Φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα πχ σύκα, δαμάσκηνα ή κομμάτια ωμών λαχανικών, όπως καρότο, κόκκινη πιπεριά, κτλ.
  • Καλαμπόκι ψημένο ή βραστό.
  • Στραγάλια 1 χούφτα με 1 χούφτα σταφίδες.
  • Σπιτικά μπισκότα με μέλι, βρώμη και αμύγδαλα και 1 φυσικό χυμό πορτοκάλι

 

 

Τέλος μην ξεχνάτε να υπενθυμίζεται στα παιδιά σας πόσο σημαντικό είναι το νερό! Τουλάχιστον 2 ποτήρια νερό στο σχολείο κρατάνε τα παιδιά ενυδατωμένα!

 

 

Σημείωση: Οι παραπάνω μερίδες είναι ενδεικτικές. Το κάθε παιδί έχει διαφορετική ανάγκη σε θερμίδες με βάση τα χαρακτηριστικά του (ηλικία, βάρος, ύψος και τη φυσική του δραστηριότητα).

Σχετικά με τον αρθρογράφο

deskatinews

Αφήστε σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.